Przejdź do treści
Strona główna » Referencje » Lotnisko heathrow

Lotnisko heathrow

Lokalizacja
Lotnisko Heathrow, Hounslow, Wielka Brytania

Budynek
Lotnisko

Wymagania
Wytrzymałość
Własności antypoślizgowe
Minimalny czas przestoju

Wykorzystane produkty

Szczegóły projektu

W marcu 2008 roku na londyńskim lotnisku Heathrow otwarto zupełnie nowy terminal. Nowoczesny obiekt o wartości 4 miliardów funtów, Terminal 5, został zaprojektowany tak, aby pomieścić co najmniej 30 milionów pasażerów rocznie.

Ruchliwy terminal lotniska obsługuje bezzałogowy system transportu na torach, który przewozi pasażerów między budynkami T5A, T5B i T5C. Z uwagi na setki lotów odlatujących codziennie z terminala, kluczowe jest, aby system transportu działał bezpiecznie i płynnie. Przeprowadzane są regularne kontrole i konserwacja torów, pojazdów i warsztatu, gdzie pojazdy są przechowywane na noc.

Firma wykonawcza, A C Beck, wygrała przetarg na zaktualizowanie projektu warsztatu dla pojazdów oraz zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy. Po udanych wcześniejszych współpracach, A C Beck wybrała ekspertów z firmy Watco, aby doradzili w projekcie i dostarczyli niezbędne produkty do renowacji przestrzeni.

Wymagania lotniska Heathrow
Po wizycie w warsztacie dla pojazdów, aby sporządzić specyfikację, eksperci z Watco zaprosili zespół projektowy na sesję szkoleniową do swojej siedziby w Guildford, aby omówić specyfikacje produktów i ustalić wybór oraz podejście do projektu.

Szybko okazało się, że aby zapewnić bezpieczne warunki pracy osobom pracującym w bliskim sąsiedztwie torów, wybrana powłoka musiałaby zapewniać właściwości antypoślizgowe oraz doskonałą odporność na duży ruch.

Tory operacyjne okazały się wyzwanie logistycznym dla projektu, ponieważ system transportu nie został wyłączony podczas trwania prac. Dlatego należało dokładnie rozważyć czas przestoju, aby minimalizować zakłócenia podczas codziennego przyjazdu pojazdów do warsztatu.

Rozwiązanie zaproponowane przez firmę Watco

Po przeprowadzeniu sesji szkoleniowej grupy w Guildford i ustaleniu wyboru produktów, eksperci z Watco rozpoczęli od zastosowania Concroff, wysoko wydajnego środka czyszczącego i odtłuszczającego, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia powierzchniowe i przygotować beton do aplikacji.

Po oczyszczeniu i przygotowaniu, na beton nałożono powłokę Epoxicote High Build Mid Green. Wybrano ją ze względu na jej odporność na ścieranie oraz odporność chemiczną.

Po nałożeniu drugiej warstwy Epoxicote High Build, na mokrą powłokę nałożono gruboziarnisty biały piasek, a następnie szybko zrolowano go ponownie, aby pokolorować piasek na zielono i wbudować go w powierzchnię. Połączenie piasku i żywicy epoksydowej zapewniło trwałe, odpornie na ścieranie rozwiązanie antypoślizgowe dla pracowników warsztatu, wspierając bezpieczne środowisko wokół aktywnych torów dla pojazdów. Zgodnie z wymogiem projektu dotyczącym minimalnego czasu przestoju, użyto również akceleratora, aby przyspieszyć czas utwardzania.

Po udanym zastosowaniu w pierwszym etapie projektu, firma A.C Beck wybrała również Watco, aby doradzić i dostarczyć produkty do oznakowania linii, które było wymagane do wyznaczenia strefy bezpieczeństwa wokół linii wysokiego napięcia. Wybrano Epoxicote High Build w kolorze Safety Yellow i nałożono go, aby zapewnić doskonałą odporność na zużycie, ścieranie i dobrą widoczność już po pierwszej warstwie.

Zdjęcia wykonane przed aplikacją

Zdjęcia wykonane w czasie aplikacji